ponnyer/hästar

Tjenare tjenare :')  Ifall nån undrar har jag inte släppt det där med ponny/häst helt. Tittar fortfarande även om jag inte får köpa nånting :(  Vet inte om jag vill ha ponny eller storhäst. Kommer bero på vad det är också.  Jag tänker ju inte köpa en liten ponny iaf.
Hästar som jag gillar mest just nu är:
1. Ras: Fullblod
Färg: Fux
Kön: Valack
Mkh: 167cm
Född: 2004
Fakta: Har gått galopp. Hoppar bra och gärna. Står inte så mkt ^^
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Ras: Fullblod
Färg: Fux
Kön: Sto
Mkh: 161cm
Född: 2000
Fakta: Har inte tävlat men tränad i båda hoppning och dressyr.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Ras: Fullblod
Färg: Skimmel (grå typ)
Kön: Sto
Mkh: 163cm
Född: 2005
Fakta: Grundriden i dressyr och hoppning, hoppar med bra teknik. Har gått häcklopp :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. Ras: Varmblod
Färg: "Typ" skimmel
Kön: Valack
Mkh: Står som 150cm, men hon själv har mätt han till 148.
Född: 2002
Fakta: Står inte mkt, löshoppad 120cm med ryttare 100cm.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. Ras: Welsh Partbred
Färg: Brunskimmel
Kön: Valack
Mkh: står ej
Född: 2004
Fakta: Har gått LB dressyr och LC hoppning. Väldigt häftig ponny som jag gillar skarpt :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. Ras:
Färg: Fux
Kön: Sto
Mkh: 145cm
Född: 2004
Fakta: Löshoppad 130cm, med ryttare 120cm.  Vet inte vad jag ska tycka om ponnyn. Ser riktigt fin ut. Men ganska grov. Men endå :p
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. Ras: Connemara
Färg: Skimmel
Kön: Valack
Mkh: 144cm (ryttaren som rider på bilderna är 170 och ser inte stor ut, jag är 167cm.)
Född: 2006
Fakta: Älska hästen<3  Hoppad ca 70 cm bara. På filmen jag såg ser han väldigt fin och lugn ut :)  Lite för lugn nästan ;D
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0